طرح‌ های وفاداری


مشتری وفادار، راز ماندگاری


امروزه بسیاری از شرکت‌ ها مبالغ زیادی را برای برقراری رابطه با مشتریان خود خرج می‌کنند. بازاریابی یک به یک، مدیریت روابط و ارتباط رو به افزایش با مشتری، برخی از استراتژهایی هستند که شرکت‌ ها به منظور جذب و حفظ مشتریان، از آنها استفاده می‌کنند.

رویکرد دیگر عبارت است از جذب مشتریان و ایجاد وفاداری در آنها به وسیله فراهم کردن ارزش‌ هایی فراتر از ارزش‌ های ذاتی کالا یا خدماتی که به آنها عرضه میشود که معمولا به آن برنامه های ایجاد وفاداری از طریق ایجاد ارزش افزوده اطلاق میشود و امروزه جزء اصول اولیه هر کسب و کار موفق است. اين شركت پياده‌سازی طرح‌های وفاداری مختلفی را در رزومه كاری خود دارد.

هدف


هر کسب و کاری ميبايستی مشتریان خود را برای مدت طولانی حفظ کند تا با صرف هزینه‌های کمتر، دریافت بیشتری از آنها داشته باشد و از این هزینه برای جذب مشتریان جدید استفاده كند و از همه مهم‌ تر رابطه‌ای برد ـ برد بين خود و مشتريان ايجاد نمايد.

اهم فعالیت‌ها


- بررسی و مطالعه عملكرد و نظرات مشتریان به منظور شناخت و آگاهی هر چه بیشتر رفتار آنان

- تفکیک مشتریان به گروه‌های مختلف و ارايه دستورالعمل رفتار متناسب با هر گروه

- تهیه و توزیع کارت‌های وفاداری برای برخی از مشتريان

- تهیه و توزیع پاداش در قالب کارت‌های هدیه و ... به برخی از مشتریان به منظور حرکت دادن آنان در مسیر مورد نظر

- طراحی و پیاده‌ سازی طرح‌ های تخفیف، مبتنی بر كارت تخفيف ، مبتني بر پایانه فروش و تخفیف مبتنی بر سوئیچ برای برخی از مشتریان صنوف

- ارايه تسهیلات بهتر برای مشتریان خواهان خرید بیشتر

- ارايه مكانيزم‌های تشويقی براي مشتريان ويژه

اشتراک گذاری :